Tanulási típus teszt

2014. április 3., csütörtök

Deutsch 101.: sich-Verben

VISSZAHATÓ (SICH-ES) IGÉK

A (valódi & nem valódi) visszaható igék igen gyakoriak a német nyelvben. A visszhatóigék olyan (legtöbbször napi rutinban szereplő) cselekvések esetében fordulnak elő, amikor a cselekvés magára  a cselekvőre irányul.
Németben a visszahatást tárgyesetben vagy részesesetben álló visszaható névmásal fejezzük ki, mint például magamat (mich/ mir), magadat (dich/ dir), magát (sich) stb.
Példamondatok:
Ich beeile mich./ Sietek. (pl. valódi visszaható ige)
Du wäschst dir die Haare./ Megmosod a hajad (magadnak). (pl. nem valódi visszaható ige)
Er rasiert sich./ Ő megborotválkozik.
Wir treffen uns mit Jonas./ Találkozunk Jonas-szal.

Mikor kell tárgyeset és mikor kell részeseset a névmásoknál?

Ich ziehe mich an./ Felöltözöm.
Ha a mondatba egy új tárgy kerül (kabátot), akkor ez válik a ondat tárgyává, így a névmást már csak részesesetben használhatjuk:I
Ich ziehe mir eine Jacke an./ Felveszek egy kabátot.



REFLEXIVE VERBS

Reflexive verbs are very frequent in German. They refer to an action (often daily activities) that a person is doing to himself. 
Reflexive verbs are always accompanied by accusative or dative refelxive pronouns, such as 'myself''(mich/ mir), 'yourself' (dich/ dir), 'himself' (sich) etc.
Zum Beispiel:
Ich beeile mich./ I hurry.
Du wäschst dir die Haare./ You wash your hair.
Er rasiert sich./ He shaves (himself).
Wir treffen uns mit Jonas./ We meet Jonas.

Accusative or dative refelxive pronoun?

Ich ziehe mich an./ I get dressed.
If a new item (jacket) becomes the direct object of the sentence, and the reflexive pronoun takes the dative form:
Ich ziehe mir eine Jacke an./ I put on a jacket.




Feladat/ Exercise:

Schreibt die fehlenden Reflexivpronomen hinein!

a) Er putzt ______________ die Zähne.
b) Zieh ______________ etwas Warmes an!
c) Ich wasche ______________ das Gesicht nur mit Wasser.
http://www.stepbystep.com/
d) Das Kind kämmt ______________ nicht gern.
e) Müsst ihr ______________ beeilen?
f) Amüsieren Sie ______________?
g) Wir waschen ______________ jeden Morgen. Und ihr?
h) Sie trifft ______________ mit ihrer Freundin.

Megoldás/ Answer:
a) sich
b) dir
c) mir
d) sich
e) euch

f) sich
g) uns
h) sich

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése