Tanulási típus teszt

2014. január 31., péntek

71. British political system/ Das britische politische System

BRITISH POLITICAL SYSTEM/ 
DAS BRITISCHE POLITISCHE SYSTEM

The British political system consists of the House of Commons, the House of Lords and the Crown. The monarch has no real power. Both Houses convene in the Houses of Parliament on the banks of the Thames in London. The Commons decides on legislation. It is made up of elected Members of Parliament (MPs). The House of Lords can suggest changes to legislation.


Das britische politische System besteht aus dem Unterhaus, dem Oberhaus und der Krone. Der Monarch besitzt keine effektive Macht. Beide Kammern versammeln sich in den Houses of Parliament an der Themse in London. Das Unterhaus verabschiedet die Gesetze. Es besteht aus gewählten Abgeordneten, genannt Mitglieder des Parlaments (MPs). Das Oberhaus darf nur Gesetzesänderungen vorschlagen.

Translation/ Übersetzung/ Fordítás:
A brit kormányzati rendszert az Alsóház, a Felsőház és a Korona alkotja. Az uralkodónak nincs valódi hatalma. Mindkét Ház a londoni Temze partján fekvő Parlamentben gyülekezik. Az Alsóház dönt a törvénykezésről.  A parlament tagjait (rövidítve: MP) megválasztják. A Felsőház csak törvénykezési változtatásokat javasolhat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése