Tanulási típus teszt

2014. szeptember 1., hétfő

Deutsch 113.: Das Possessivpronomen

A NÉMET BIRTOKOS NÉVMÁSOK 

A birtokos névmások használatával ki tudjuk fejezni, hogy valami valakihez tartozik. Például "Ez az én házam." (az enyém). Ebben az esetben az én (ich) szó birtokos esetét: a "mein"-t kell használnunk. Az alább lévő táblázatban találjátok bordó színnel a német birtokos névmásokat (enyém, tiéd, övé, miénk, tietek, övék).
Azonban a birtokos névmásokat az utána következő főnév nemének, számának és esetének megfelelően kell ragozni. Tehát a mein, dein, sein stb. csak a szótőnek felel meg, ezeket az ein-eine-ein ragozásának megfelelően ragozzuk, illetve a többes számot a der-die-das szabályai alapján. Nézzünk meg egy példát:

Nominativ (alanyeset):
Das ist unser Vater/ unsere Mutter/ unser Kind / unsere Kinder.
Akkusativ (tárgyeset):
Ich treffe unseren Vater / unsere Mutter/ unser Kind/ unsere Kinder.
Dativ (részes eset):
Ich spreche mit unserem Vater/ unserer Mutter/ unserem Kind/  unseren Kindern.
Genitiv (birtokos eset):
Das ist das Auto unseres Vaters/ unserer Mutter/ unseres Kinds/ unserer Kinder.



POSSESSIVE ADJECTIVES

Possessives are words which indicate that something belongs to somebody.
Above you can find the German possessive adjectives in the table: mein, dein, sein etc.
The endings of possessive adjectives must agree in gender, number and case with the noun they are linked to. These endings follow the pattern of ein-eine-ein, with variations in the plural.

Nominativ: Das ist unser Vater/   unsere Mutter/   unser Kind /   unsere Kinder.
Akkusativ: Ich treffe unseren Vater /   unsere Mutter/   unser Kind/   unsere Kinder.
Dativ: Ich spreche mit unserem Vater/   unserer Mutter/   unserem Kind/   unseren Kindern.
Genitiv: Das ist das Auto unseres Vaters/   unserer Mutter/   unseres Kinds/   unserer Kinder.


Feladat/ Exercise:


Setzt die nötigen Possessivpronomen ein! (Beachtet die verscheidenen Fälle!)

a) Wir besuchen oft ________ Freunde.
b) Ich habe auf dem Land gelebt, ich denke oft an ________ Kindheit.
c) Nimmst du ________ Tochter und ________ Sohn mit?
d) Ihr wartet auf ________ Hund nicht.
e) - Kennen Sie Frau Schneider? - Ja, sie ist ________ Nachbarin.
f) Peter findet ________ Mantel nicht.
g) Hier lebt ________ (sie) Onkel. Das ist der Garten ________ Onkels.
h) Wir konnten ________ altes Auto verkaufen.
i) Sie fahren jeden Sommer zu ________ Großeltern.
j) Gib ________ (ich) Mann die Bücher, bitte schön!

Megoldás/ Answer:
a) unsere; b) meine; c) deine, deinen; d) euren; e) meine; f) seinen; g) ihr, ihres; h) unser; i) ihren; j) meinem 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése